dimecres, 19 de novembre del 2008

SOBRE EL MODERNISME

És l’hora d’introduir-se en l’estudi del moviment cultural, literari i artístic més important del tombant del segle XIX i inicis del XX a Catalunya. EL MODERNISME. Et queda massa lluny això ? No, home, no ! No, dona, no! Fa només uns cent anys, i cents anys en història no són res.

Un cop hagis visualitzat les sèries de diapositives que tens preparades a sota o mentre les visualitzes, contesta les preguntes següents.

Quan tinguis les respostes, envia-me-les per correu electrònic, el més aviat possible.

Està en joc mig punt sobre l´examen anterior ( qui ho enviï en primer lloc) i un quart de punt ( qui ho enviï en segon lloc).

Abans d'enviar-ho has de tenir la seguretat que les respostes són correctes i no hi ha faltes ortogràfiques. Només s'acceptarà un missatge per persona

Arts i arquitectura modernista

1.-A la segona fotografia de la sèrie hi ha un sostre de vidre, a quin emblemàtic edifici de Barcelona pertany?

2.-D'on són els detalls de les fotografies 14 i 15?

3.-El detall de la fotografia 21 a quin edifici pertany? Qui és l'arquitecte d'aquest edifici ?

4.-Digues el nom de dos arquitectes del Modernisme.

Cartells modernistes

5.-En aquesta sèrie de fotografies hi surten el nom d'un bar, una revista modernista, una marca de cava, un diari modernista de Barcelona i un licor? Me'n pots dir els noms?

6.-Qui són els autors dels cartells ?

Santiago Rusiñol

7.-Com es diu el vuitè quadre? A quina ciutat catalana es troba? Quina relació té Santiago Rusiñol amb aquesta ciutat?

8.-A Rusiñol li agrada pintar jardins, d'on són majoritàriament els jardins que pinta Rusiñol en aquesta sèrie de pintures? Quina relació té Rusiñol amb aquesta ciutat?

Ramon Casas

9.-Com es diu el primer quadre? Qui són els dos homes de la pintura?

10.-A quina ciutat es trobava el cafè de la pintura núm.5?

11.-Qui són els dos pintors del quadre núm.10?

12.-Qui és l'home del retrat núm.19 ?

13.-Qui són els tres homes de la il.lustració núm.21? On són ( nom de l'establiment)?

14.-Quin barri està pintat al quadre núm. 24 ? A quina ciutat està ?

CERCA INFORMACIÓ

15.- Qui és Ibsen? Quina relació té amb el modernisme català?
16.- Qui és Maeterlinck? Quina relació té amb el modernisme català?

21 comentaris:

roser ha dit...

Quim, que no em deixa eniar-t'ho per mail, i que jo ara haig de marxar pitant. T'ho envio al vespre encara que potser la gent se m'adelanti i no em conti res.

Sergi ha dit...

Bueno Quim pués moltes gràcies per haver-nos posat un resum o esquema sobre el modernisme, crec que ens hanirà molt bé per estudiar...

Dew.

SeRgI 4A*

ignasi ha dit...

Quim jo he sigut el primer de trobaro però ara nose que passa però no em funciona el wort després ho torno a provar.
Ignasi

MIKEL ha dit...

Quim on són les diapositives?
No veig cap sostre de vidre.

Guille ha dit...

Qui no trobo les diapositives, podries indicar-nos mes precisament on les podem trobar?
Si no, no podré contestar-les.

claudia. ha dit...

Tinc un dubte!
A la primera pregunta, es refereix a la fotografia que surt com una flor (la que has posat al blog), o bé la segona que hi ha en les diapositives (la del sostre)?

quim cubarsí ha dit...

Totes les primeres preguntes estan relacionades amb les diapositives penjades en el bubbleshare. No us estresseu! va que vosaltres sou la generació del xip.

ignasi ha dit...

A la pregunta 10 com se suposa que hem de saber el nom del cafè?

claudia. ha dit...

Quim sóc la Georgina a la pregunta 6 t'he enviat M.***** i com que no es veia bé després he vist que era una R, al fer la resta dels exercicis.
Ehm, perdó.

Fins demà!

claudia. ha dit...

soc la georginaaaaa! per si no te'n has adonaat!:)

quim cubarsí ha dit...

Ignasi, buscant, buscant i buscant, sabreu el nom del cafè i si sabeu el nom del cafè sabreu el nom de la ciutat...
Georgina, vols fer el favor de contestar o enviar els comentaris des del teu perfil? No comencem amb aquests jocs.
Guillem, jo em dic Quim i no Qui, que ja és un escurçament de la paraula Joaquim; no per res, no és que m´importi gaire. Només m'ímporta que abans d´enviar el comentaris no repasseu l'ortografia...

quim cubarsí ha dit...

Clàudia, observa bé les diapositives. La pregunta diu alguna cosa de "la segona fotografia".

claudia. ha dit...

T'acabo d'enviar les respostes, espero que t'hagin arribat!

Ei, ho sento per no canviar de compte, però és que la Georgina estava a casa meva i total...

Fins demà

quim cubarsí ha dit...

I heu fet les preguntes juntes...

Nico ha dit...

Quim no trobú les diapositives, què és el bubbleshare?? Podríes ser més precís? he mirat tot el blog i no u trobú!!

Nico ha dit...

Quim ja no hem dona temps ja se m'han avançat però esque ahir també vaig mirar i no trobú les diapositives on són?? he mirat tot el blog.

Nico ha dit...

A Quim, són les imatges de sota que ja haviem comentat,(ho podries haver dit).

quim cubarsí ha dit...

Sergi, no recordo haver posat cap esquema ni cap resum sobre el Modernisme. Sergi, DE RES!! de totes maneres.

quim cubarsí ha dit...

Nico, sou molt poc observadors, és allò que us comentava al matí. Teniu tendència a fer-ho tot mecànicament, tot ha de ser "mastegat" si no està mastegat us ofegueu en un vas d´aigua.

Nico ha dit...

No és això Quim el que pasa esque dius que están preparades a SOTA i m'he imaginat al final de les preguntes i no m'he parat a mirar les diapositives que es troben a la meitat del blog perqué feia dies que i eran i ja les haviem comentat..

Tan se val, ara ho estic intentant contestar tot, però hem fa l'efecte que trigare una estona..

GinaaA,_ ha dit...

No, no ho vam fer juntes estavem fen el pastís juntes a casa la Claudia quan me'n vaig adonar que una de les respostes tenia una equivocació...
A més les respostes te les vaig enviar a les 3 o les 4 i aquest comentari es de les 7...
vols dir que no feia una mica d' estona d' això?